
I 1953 var hovedfærdselsåren over Fyn hovedvej 1. På strækningen mellem Odense og Middelfart passerede i sommerhøjsæsonen mere end 6.000 biler pr . døgn. Det var en oplagt placering for en landevejskro – og dens mere moderne slægtning, tankstationen. I Blommenslyst, lå begge dele. Tankstationen med tilhørende værksted var opført i 1937 og placeret i krydset hvor Ravnebjerggyden munder ud i hovedvejen, lige overfor Blommenslyst Kro. Tank-stationens ejer Holger Feltheim, boede i den østlige del (til venstre på fotografiet) af bygningen. Der var butik i midten og værksted i den vestlige del. Påfyldningspladsens to pumpestandere var placeret på en oval pumpeø og overdækket af et skærmtag der udgik fra bygningen og støttedes af en enkelt stolpe. Bygningens tag var afvalmet og belagt med skiffer. En oliebar var placeret ved muren ind til værkstedet, mens en hånddrevet pumpe til 2-taktsbenzin stod i det fri, lidt væk fra bygningen. Mod hovedvejen var opført en mur som afskærmning, ved overkørslerne suppleret med en muret stolpe med Esso-kuppel. Et Esso-bomærkeskilt hang i en stander. Mod syd var opført en lille, lidt lavere, tilbygning til værkstedet.

I 1964 fik Holger Feltheim autoriseret Renault-forhandling, i den forbindelse blev bygningen ændret, således at det tidligere værksted udgjorde udstillingslokaler for bilerne og en ny værkstedsbygning blev opført, ligesom skiltningen blev suppleret. Feltheim opførte og drev også en tankstation med cafeteria på det modsatte hjørne i det store vejkryds. Han solgte begge stationer i sidste halvdel af 1960erne og overtog Esso-stationen i Stegsted. Op gennem 1970erne var der flere ejere, inden Clara Lorenzen overtog i 1982. Da ramte stationen avisernes forsider. Lorenzen have med henvisning til en afgørelse i Monopoltilsynet opsagt kontrakten med Esso og skrevet en ny med DK-benzin. Det førte til fogedforbud, i starten opretholdt ved hjælp af politiet, og efterfølgende højesteretssag.
DK-skiltet blev hængende og i 1991 opførte man en helt nyt tankanlæg, størstedelen af den gamle bygning blev nedbrudt og et ny moderne anlæg opført. I 2008 overtog OK servicestationen og de tilbageværende dele af de gamle værkstedsbygninger frasolgtes.

