
Den 1. august 1922 etablerede Marius Peder Kronsbjerg virksomhed på adressen Rugårdsvej 148 i Odense, i starten med automobilreparation og cykelforretning. Under 2. verdenskrig, da benzin var en udpræget mangelvare, påbegyndtes en produktion af Krongas-gasgeneratorer. I 1946 blev forretningen udvidet med automobilhandel, fra 1947 fabriksnye Austin personvogne og Guy og Bradford varevogne. I 1953 blev firmaet autoriseret SMC forhandler (VW, Dodge og Rover m.fl.). samme år opførte Kronsbjerg en BP servicestation, med tilhørende udstilling, værksted og beboelse, tegnet af arkitekt Bent Moudt, på Middelfartvej i Bolbro. Hertil flyttedes Austin-forhandlingen.
Bolbro havde i årene forinden skiftet karakter fra landsby til forstad, her lå flere store idrætsanlæg bl.a. OBs hjemmebane samt Friluftsbadet og cykelbanen, foruden byens dyrskueplads, så der kom rigtig mange mennesker til Bolbro. Ikke uvæsentligt for Kronsbjergs valg af placering har nok også været, at hovedvej 1 løb gennem byen. Det var netop på hjørnet af hovedvejen (Middelfartvej) og Christmas Møllers Vej at BP stationen åbnede i 1953.
I de år var Europas førende motorløb, Monte-Carlo Rallyet. Det afvikledes da som et stjerneløb, med start i flere europæiske byer og mål i Monte Carlo. Blandt startstæderne var Oslo og Stockholm og herfra passerede deltagerene, på deres vej mod den franske riviera, gennem Danmark. Et af løbets kontrolsteder var placeret lige overfor BP-tanken i krydset Middelfartvej/Christmas Møllers Vej.
Autoforhandlingen ophørte omkring 1970 og Kronsbjerg udlejede herefter i en årrække udstillingslokalerne til Fa. L. Kaastrup & Co. A/S, som forhandlede og reparerede køle- & fryseanlæg.
En kort overgang havde Norsk Hydro tankstationen, inden Haahr overtog. De nedbrød de eksisterende bygninger og opførte en helt ny servicestation i 1989. I forbindelse med at Statoil købte hele Haahrs salgsnet i 2004 skiltede man igen om. I dag er stationen en del af Cirkel K.







Den finske rallykører Onni Vilkas passerede Bolbro i 1952 som deltager i Rallye Monte-Carlo. Det var hans første af i alt 18 starter i det berømte løb. Han kørte det år i en Allard.